تهران-خبرگزاري كار ايران
سيد هاشم آغاجري گفت: استفاده ابزاري از ارزشها باعث فاصله گرفتن جوانان از اين ارزشها شده است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا, سيد هاشم آغاجري صبح امروز در جمع برخي فعالان دانشجويي كه در منزل وي با او ديدار كردند, گفت: برخي صاحبان قدرت علاوه بر تقسيمبندي شهروندان به شهروند درجه يك ودرجه دو جانبازان را هم درجه بندي كردهاند و كساني مثل"حاج داود كريمي" ظاهرا از جانبازان درجه دو بوده است برخورد ابزاري با اسلام و مقدسات چيزي است كه در تبليغاتي كه پس از شهادت او از طريق رسانههاي رسمي صورت گرفته آشكار بود.
آغاجري تاكيد كرد: داود كريمي در سالهاي گذشته به جرم ايستادگي بر سر عهد و پيمان و عدم تمكين در مقابل ناجوانمرديها توسط برخي صاحبان قدرت مطرود شد و سالها در رنج و تنهايي زندگي كرد.
وي ابزار تاسف كرد: عدهاي در اين كشور حتي جانبازان را هم در راستاي خواستههاي خود قرار ميدهند و با استفاده ابزاري از آنان باعث ايجاد فاصله ميان اين نسل و نسل جوان ميشوند, اين برخوردهاي ابزاري با دين و ارزشها باعث فاصله افتادن ميان مفاهيم مقدس با نسل جوان شدهاست. اين افراد دم از ارزشها ميزنند و از سوي ديگر تعبير ديگري از ارزشها ارايه ميكنند و از اين رهگذر شايد جوانان حق دارند كه داوري ديگري نسبت به اين مسايل داشته باشند.
آغاجري با ابراز تاسف از اين كه در كشور ما از جانبازي و شهادت براي تئوريزه كردن خشونت استفاده ميشود گفت: انگار كه جانبازان وسيله سركوب سياه عليه مردم و آزاديهاي آنها بوده اند باتبليغات صورت ميگيرد جانبازان به جاي اين كه يادآور چهره امام حسين (ع) باشندنشانگر پيراهن سياهها موسيليني و هيتلر شدهاند و جوانان كه ناسپاسي ميكنند شايد حق داشته باشند.
وي تاكيد كرد: يكي از وظايف ما اين است كه چهره واقعي شهدا و جانبازان را به مردم نشان دهيم.
آغاجري با بيان اين مطلب كه من نه به عنوان يك جانباز كه به عنوان يك ناظر سخن ميگويم, اظهار داشت: در ميان جانبازان تنها به تعداد محدودي كه نور چشمي هستند, توجه ميشود؛ بقيه جانبازان كه جواني و سلامت خود را در راه آرمانها و اهداف مقدس دادهاند احساس ميكنند كه آرمانهايشان كه همان آرمانهاي مردم درسال 1357 بود پايمال شده است.
وي افزود: شهدا نه در منطق اين جهاني كه فراتر از اين حرفها عمل كردهاند و آنها هستي خود را با خدا معامله كردند؛ اما در عين حال به دنبال ايجاد تغيير در اين جهان هم بودند. آنها صوفيان خانقاه نشين و درويشان خلوت نشين نبودند, بلكه كساني بودند كه ميخواستند از همين جامعه و جهان به خدا برسند.
آغاجري در ادامه با گرامي داشت ياد و خاطره جانبازان در بند گفت: در اين كشور كه در هر زمينهاي نابرابري وجود دارد اين برابري ديده ميشود كه همه منتقدان و معترضان اعم از جانباز و غير جانباز به زندان ميروند, من در زندان هم كه بودم به مسئولان زندان گفتم كه اگر جانبازان را زنداني ميكنند بايد باتوجه به وضعيت خاص جسمي آنها شرايط مناسب آنان را برايشان فراهم كنند.
وي افزود: البته من نميگويم زندان ويژه جانبازان مثل زندان ويژه روحانيون تاسيس كنند, چرا كه چنين حركتي اساسا با روح عدالت ناسازگار است اما شرايط مناسب باوضعيت جسماني آنان فراهم كنند.
وي با انتقاد از تبليغات برخي برخي روزنامهها گفت : روزنامههاي جناح محافظه كار در حال دروغسازي در مورد من هستند اما از آنجا كه به شعور درك مردم اعتماد دارم عجلهاي براي پاسخ گفتن به آنها ندارم.
advertisement@gooya.com |
|
آغاجري در پايان در پاسخ به سوالي در مورد فعاليتهاي خود در زمان دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ در اطلاعات عمليات لشگر امام حسين (ع) فعال بودم و دليل فعاليت من در اين واحد اين بود كه اطلاعات عمليات, واحدي كاملا ايزوله بود كه با نيروهاي خودي ارتباطي نداشت و مرا به خاطر وضعيت فكري و اعتقاديام به اين واحد انتقال داده بودند كه در صحن فعاليت در اين واحد با گرفتار شدن در ميدان مين جانباز شدم.